Aralık 06, 2007

Taze Patates Yemeği


Malzemeler:

  • 1 kilo taze patates
  • 5 dal taze soğan
  • 4 tane domates ( ben yazın hazırlamış olduğum doğranmış domateslerden bir kase kadar kullandım )
  • zeytinyağı

Yapılışı:

  1. Taze patateslerin kabuklarını salatalık soyucu yardımıyla soyun, ince kesebilirseniz bıçakla da olur, ama benim gibi yarısını geride bırakıyorsanız soyucu tavsiye ederim, içlerinde büyükleri varsa ikiye bölün, yoksa olduğu gibi kullanın.
  2. Tencereye zeytinyağı koyun, soyulup iyice yıkanmış patatesleri yağda beş dakika kadar iyice kavurun. Doğranmış domatesleri üzerine ekleyin, bir çevirin.
  3. En son ince kıyılmış taze soğanları ekleyin, kendi suyuyla 20 dakika pişirin. Benim kulllandığım domatesler sulu olduğu için ayrıca su eklemedim, ama suyunu yetersiz görürseniz ekleyebilirsiniz. Pişince ocaktan alıp, servis yapın.

Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: