Aralık 24, 2007

Amasya Tatlısı




Bayram için daha önce hiç yapmadığım bir tarif denedim, ama sonuç süper oldu. Tatlıcılarda bu isimle mi satılıyor bilmiyorum, yapması kolay ve dayanıklı, kuramadı , şekerini tam çekti. En kısa zamanda yeniden yapmaya niyetliyim. Benim damak tadıma çok uygun geldi, yaptığıma memnun oldum, tadanlardan geçer not aldı.


Malzemeler :
  • 1 adet yumurta
  • 3 çorba kaşığı yoğurt tepeleme
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı tozşeker
  • yarım paket kabartma tozu
  • yarım su bardağı ceviz ve fındık kırığı
  • aldığı kadar un


Üzeri için :2 yumurta sarısı

Süslemek için: Fıstık


Şerbeti için:

  • 2.5 su bardağı toz şeker
  • 2.5 su bardağı su
  • yarım limon

Yapılışı:

  1. Derince bir kaba yumurtayı kırın, sıvıyağı ilave edip karıştırın. Ceviz ve fındığı rondadan iri kalacak şekilde parçalayın.
  2. Şekeri , ceviz ve fındık kırıklarını da ekleyip karıştırın. Unu , kabartma tozu ile birlikte yavaş yavaş ekleyin, orta sertlikte bir hamur elde edin.
  3. Hamuru düz bir zemine alın, beş dakika kadar yoğurun, düzgün bir malzeme elde edin. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparın, elinizle yassılaştırın,üzerine bıçakla derince iki çentik atın, kurabiyeleri yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin.
  4. Üzerine yumurta sarısı sürün, önceden ısılıtmış 180 derece fırında yarım saat üzeri kızarıncaya kadar pişirin. Kurabiyelerin pişmesine yakın şerbeti hazırlayın.
  5. Tencereye şekeri, suyu ve yarım limonu koyun. Şekeri eriyip kaynamaya başlayınca limonu içinden alın, bir iki dakika kadar daha kaynatıp , ocağın altını kapatın.
  6. Pişen kurabiyeleri fırından alın, ılınması için beş dakika kadar bekleyin, bu arada şerbetin de biraz ılınması gerek. Ben kurabiyeler pişince borcama aldım, kepçe ile azar azar şerbeti üzerine döktüm. Şerbeti hemen çekmiyor, telaşlanmayın, yarım saat içinde tümünü çekecektir. Servis tabağına aldığınız tatlıyı, fıstıkla süsüleyip, ikram edebilirsiniz.

Afiyet olsun.



10 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Amasya tatlisi enfes olmus elinize saglik.

NiNo dedi ki...

ellerine saglik canim nefis olmus

Mutfak Havlusu dedi ki...

böyle tatlıları severim leziz bir tat bırakıyorlar,bunu deneyeceğim:)
y
alnız bende senin gibi ilk deneme birşey yaptım bayramda anneanneme biraz tarifte sorunlar çıktı sonradan şerbetini artırdım falan filan derken lezzeti güzel oldu ama bir dahakine birkaç oynama yapmam lazım olduğunu anladım,senin gibi başarılı olamadım:(
senin ellerine sağlık tatlı tatlı duruyorlar:)

ECE dedi ki...

gerçekten denemeni tavsiye ederim, fırındaki ılınınca ,şerbet de ılınınca, tam kıvamında oluyor, şimdiden afiyet olsun

Mutfak Havlusu dedi ki...

ececim birşey sorucağım,yarım su bardağı ceviz ayrı,yarım fındık ayrımı yoksa ikisi karışık yarım su bardağımı?

ECE dedi ki...

ikisi karışık yarım su bardağı kadar, kolay gelsin

Mutfak Havlusu dedi ki...

ececim açıkçası öyledir belki ama genede sormak istedim,sonrada yaptım ve aynen öyle yaptım ben fırına attım demin tatlıyı geldimki sen yazmışsın:)
sevindim herşey aynı oldu,çok teşekkürler.

ECE dedi ki...

Afiyet olsun, ben çok beğenmiştim, umarım senin de hoşuna gitmiştir

Mutfak Havlusu dedi ki...

ece o tatlının kokusu ne öyle
mest etti beni:)
fırından yayılan koku harika oluyor,arkadaşlar bu tatlıyı sadece yaydığı koku için bile yapabilirsiniz.
yalnız bir sorun oldu tatlının lezzetini beğendim,açıkçası ben bu tarifi annem içinde sevmiştim çünkü içinde katı yağ yok annem margarin yerine tereyağcılardan:)
yada hiç olmamalı ki bencede bu açıdan güzel amaa ununu biraz fazla kaçırdım herhal üst kısmı az çekmedi şerbeti,az ama genede çok güzel oldu.
tekrar tekrar teşekkür ederim bu tarif için,bu sefer fotoğraflayamadım ama en yakın zamanda gene yapacağız ve bu sefer blogumda yayınlayacağım inşAllah.

ECE dedi ki...

Ben de ilk defa denemiştim şansına oldu diyebilirim, daha sık yaptıkça el daha da alışıyor mutlaka beğenmene sevindim, görüşmek üzere.