Aralık 10, 2007

Damla Çikolatalı Kurabiye


Ela'yı Eskişehir' e uğurladık Haydarpaşadan. Ela kardeşimin kızı , benim de çok çok sevdiğim yeğenim. Bu kurabiyeleri onun için yaptım, sütle beraber yesin diye kıtır kıtır, yolluk olsun fıstığıma . Giderken hala sen de delll dedi canım benim.
Orjinal tarife burdan http://www.blogger.com/www.evcini.com ulaşabilirsiniz, ben biraz değişiklik yaptım malum Ela'nın beğenmesi lazım.

Malzemeler :

  • 100 gr yumuşak margarin
  • 1 su bardağı+3 kaşık toz şeker
  • 1 adet iri yumurta
  • 1 paket vanilya premium
  • 4 su bardağı un
  • 1/2 tatlı kaşığı kabartma tozu
  • 1/2 tatlı kaşığı karbonat
  • 1 su bardağı damla çikolata
  • 1 çimdik tuz
  • 2 tatlı kaşığı nescafe
Süslemek için :m& m damla çikolata


Yapılışı:

  1. Margarin ve tozşekeri mikserle iyice karıştırın, vanilya ve yumurtayı da ekleyip çıpmaya devam edin. Unu , kabartma tozu, karbonat ve tuzu da ekleyip ,yumuşak bir hamur elde edelim.
  2. Hamura nescafe ve damla çikolataları da ekleyip iyice yoğurun. Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparalım, yuvarlayıp , yassılaştırdıkdan sonra ortalarına bir tane renkli çikolatala batırıp, yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizelim, yaklaşık 20 kurabiye elde edeceksiniz.
  3. Önceden ısıtılmış 160 derece fırında yarım saate yakın pişirin. Kıtır olmasını istiyorsanız piştikten sonra fırının ağzını açın bir süre bekletin, daha yumuşak olsun derseniz fırından alıp ılınmasını bekleyin.

Afiyet olsun.

1 yorum:

Happy Homebaker dedi ki...

Hi, thanks for visiting my blog! I made a similar kind of cookies before :)