Mart 11, 2008

Çok Tahıllı Ekmek

Uzun zamandır almak istediğim halde ama kullanır mıyım diye düşünüp vazgeçtiğim ekmek yapma yapmakinam oldu sonunda , daha doğrusu Eda'nın bana doğumgünü hediyesi. İlk denemede hayal kırıklığı olur belki diye işe girişmeme rağmen, hem görüntüsü hem de tadı ile harika bir ekmek yapmayı başardım. Tabi ilk tadına bakmak ve kahvaltı yapmak zevki de bana kalmış oldu, ama ekmeğin pişmesi üç saat kadar zaman alıyor. Zaten sabahları erken kalktığım için sabahın altısında işe koyuldum (ekmek fırınıları gibi) dokuzbuçukta sabah kahvaltısına tazecik ekmeğim hazır oldu. Kitapçığında yazan tarife bire bir uydum , ölçü kabı ve kaşık makinanın içinden çıkıyor

Malzemeler:

  • Söke çok tahıllı ekmek unu 3 kap
  • 1+1/8 kap ılık su
  • 1 küçük kaşık tuz
  • 1 büyük kaşık toz şeker
  • 2 büyük kaşık sıvıyağ
  • 2 küçük kaşık kuru maya

Yapılışı:

  1. Pişirme kabına önce sırasıyla su, tuz, şeker ve sıvıyağı alalım, tahıllı unu sıvı malzemenin üzerine kapatacak şekilde koyup , mayayı en son ilave edin. Programı seçin, üç saat sonra ekmeğiniz hazır.
  2. Kalıbından çıkardığınız ekmeği 15 dakika kadar tel ızgara üzerinde dinlendirin, daha sonra büyükçe bir bezle kaplayıp üç gün içinde kullanın, bu şekilde kurumadan yumuşacık kalıyor.
Afiyet olsun..

1 yorum:

Adsız dedi ki...

makineni gule gule kullan canim
hep guzel ekmekler yap ve afiyetle yeyin:))
harika gorunuyor hmmm sicacik...

www.yenitadlar.blogcu.com