Mart 28, 2008

Gül Tatlısı

Tarif sevgili Zeytinağacından, gül tatlısını denemek istediğim halde genelde margarin kulanıldığı için tarifleri uygulayamamıştım, ama benim gibi bir zeytinyağı sever için bu tarif tam oldu diyebilirim.

Malzemeler:

  • 1 yumurta
  • 1 çaybardağı yoğurt
  • 1 çaybardağı şeker
  • 1 çay bardağı irmik
  • 1 çay bardağı zeytinyağı
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya

İç malzeme : 1 su bardağı kadar ceviz ( iri rendelenmiş ) ,tarçın

Şerbeti için:

  • 3 su bardağı su
  • 3 su bardağı toz şeker
  • 1 limonun suyu

Yapılışı:

  1. Derince bir kaba yumurtayı kırın, üzerine zeytinyağı ve şekeri döküp , pürüzsüz olana kadar karıştırın. İrmiği, limon kabuğunun ekleyin. Unu vanilya ve kabartma tozu ile birlikte azar azar ekleyin. Yumuşak bir hamur elde edecekseniz.
  2. Hamuru merdane ile iyice inceltin, çay bardağının ağzı ile yuvarlaklar elde edin. Elde ettiğiniz dairelerden üçünü yanyana , biri diğerinin üzerine gelecek şekilde dizin. Enine olacak şeklilde cevizli harcı koyun, sararak kapatın, bir bıçak yardımı ile ortasından ikiye kesin. Her birinden iki adet gül oluyor ki yaklaşık kırk adet gül elde ettim.
  3. Yağlı kağıt döşeli fırın tesisine dizin, önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişirin.
  4. Pişmesine yakın şerbeti hazırlayın. Fırından çıkan gülleri ben borcama aldım, hamur biraz ılınınca sıcak şerbeti bir kepçe ile azar azar üzerine döktüm.
  5. Tatlının şerbeti çekmesi zaman alıyor,üzerine bir tepsi kapamakta yarar var. Bir gece beklettiğiniz tatlı, sabaha servise hazır hale geliyor. Dilirseniz üzerini değişik şekilde de, fındık, fıstık, hindistan cevizi ile süsleyebilirsiniz.

Afiyet olsun.

3 yorum:

Nilgün dedi ki...

Ellerine saglik Tatli nefis görünüyor...


SEVGILER

ECE dedi ki...

teşekkürler Nilgüncüğüm

Adsız dedi ki...

kesinlikle harika bir tarif olmuş
ellerine sağlık
sevgiler