Eylül 08, 2007

Mürdüm Erikli Kek


Mürdüm eriklerimizi besledik , büyüttük sıra ondan nefis bir kek yapmaya geldi.

Kek için malzemeler:

  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı esmer şeker
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı zeytinyağı
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket vanilya
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 çimdik tuz
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 6 adet mürdüm eriği

Süslemek için:

  • pudra şekeri

Yapılışı:

  1. Derin bir kabın içinde zeytinyağı ile esmer şekeri özleşene kadar çırpıcının yüksek devrinde karıştıralım.
  2. Yumurtaları bu karışıma teker teker ilave edip her seferinde yeniden karıştıralım.
  3. Sıvıyağı, limon kabuğu rendesini ve vanilyayı ekleyelim.
  4. Diğer bir kapta unu, tuzu, tarçını ve kabartma tozunu iyice karıştıralım.
  5. Çırpıcının hızını düşürüp unlu karışımı ekleyip düzgün bir kek hamuru elde edelim.
  6. Kek kalıbını ( ben tart yaptığım kalıbı kullandım) yağlayıp, unlayalım.
  7. Mürdüm eriklerini dörde bölelim, kek hamurunu kalıba boşaltıktan sonra erikleri üzerine düzgün şekilde yerleştirelim.
  8. 180 derecelik fırında 40 dakika kadar pişirelim.
  9. Fırından çıkıp ılınmasını bekleyelim, pudra şekeri ile süsleyip , servis yapalım.
  10. Afiyet olsun



Hiç yorum yok: