Kasım 02, 2009

Ispanaklı Kiş



Ispanağının en çok börek halini severdim kişi deneyinceye kadar. En güzel tarafı sıcak sıcak yiyip bitirmeniz. Isınmış ve ısıtılmış yiyeceklerden yana değilim, sıcak ve en taze haliyle tüketmekten yanayım. Yemekleri de genelde aynı gün tüketilecek şekilde hazırlarım. Kişi bir türlü denememiştim, kuzenlerim annneme çaya gelince bu fırsatı değerlendirdim. Kiş sırasını savdı, sırada ıspanaklı sufle var. Eğer evinizde ıspanak varsa kalan kısmı kolay, mutfakğınızda olan malzemelerle hazırlayabileceğiniz çok pratik bir lezzet. Fransız mutfağından bizim mutfaklara kadar gelmiş, bir nevi tuzlu tart da denilebilir. Ispanağın yanısıra mantarlı, domatesli gibi farklı sebzelerle çeşitlendirmek de mümkün.

Malzemeler:

100 gr yumuşak margarin
1 yumurta
2 su bardağı un
1 çorba kaşığı yoğurt
1 çimdik tuz
yarım kilo ıspanak
1 küçük soğan
karabiber tuz zeytinyağı
yarım paket krema
1 yumurtanın sarısı




Malzemenin tümünü elektrikli yoğurma kabında alın, 2-3 dakika kadar çalıştırın. Robottan çıkarıp, elinizle şekillendirin.
Eğer bunu kullanmıyorsanız , derin bir kabın içine margarini alıp, elinizle yumuşatın. Üzerine yumurtayı kırın, yoğurdu , tuz ekleyin. Unun azar azar ekleyip hamuru oluşturun.
Hamurun üzerini strech film ile kaplayıp, buzdolabında 20 dakika kadar bekletin.
Ispanağı yıkayıp, küçük doğrayın. Soğanları küp küp doğrayın. Zeytinyağında soğanlar pembeleşince ıspanağı , karabiber ve tuzu ekleyip kavurun. Ilınmasını bekleyin.
Tart kalıbını sıvıyağ ile yağlayıp, hamuru kalıba yayın. Ilınan ıspanaklı harcı üzerine yayın.
Derin bir kaseye kremanın yarısını dökün, üzerine bir yumurtanın sarısını ekleyip, iyice karıştırın. Bu karışı ıspanağın üzerine boşaltın.
175 derece önceden ısıtılmış fırında 25 dakika kadar pişirin.

1 yorum:

HUYSUZBALIK dedi ki...

Kiş ben de hiç denemedim ıspanağı da aynı senin gibi sadece börekte yiyebiliyorum. Demek ki kişi de seveceğim :) Ellerine sağlık aldım tarifi. Sevgiler...