Eylül 17, 2009

Kurabiye Canavarı



Bu kurabiyeleri ben pişirdim, süslemeleri Eda'nın eseri. Çok uğraştı, herbirine ayrı bir figür yaptı, ilk benim ismimle başladı.



Alışveriş yaparken yeni bir ürün dikatimi çekti. Dr Oetker süsleme glazürü. İçinde dört temel renkten oluşan tüpler var. Tüpleri sıcak suyun içinde bir süre bekletip, sıkarak kullanıyorsunuz. Bugüne kadar şeker hamuru ile kaplı kurabiyelere pek hevesleniyordum. Şeker hamuru ile henüz tanışmadım ama süslemede kullanılan bu tüpleri hem ben hem de Eda çok sevdik. Temaları Eda seçti, mom yazmış yani anne, sonra Karadut ve Ece, yelkenli, çiçek buketi ve çilek benim sevdiğim ne varsa kullanmış. Ailecek bu kurabiyeleri hazırlarken çok eğlendik, size de çocuklarla birlikte yapmanızı tavsiye ederim.



Kurabiye hamuru için malzemeler:

150 gr bitkisel margarin
1 çay bardağı sıvı yağ
1 tane yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 su bardağı mısır nişastası
4 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Margarini kaba alın, sıvıyağ ile birlikte yumuşatın. Yumurtayı kırıp, ekleyin.
Pudraşekeri ve mısır nişastasını ekleyin, unu kabartma tozu ile birlikte ekleyip hamuru oluşturun.
Hamuru 15 dakika kadar dolapta bekletin, merdane ile açıp kalıplar ile şekillendirin.
180 derece fırında 15 dakika kadar pişirin.
Glazürle süsleyip servis yapın.




Afiyet olsun..

Hiç yorum yok: