Mayıs 22, 2008

Fransız Ekmeği ve Bir Dilimde Üç Lezzet


Ekmeğimi evde yapma macerama devam ediyorum ve çok memnunum. Her hafta yeni bir tarif deniyorum , bu da Fransız Ekmeği, diğer tariflere göre daha uzun zamanda mayalanıyor ve çok kabarıyor. Bir dilimi, normal ekmeğin iki dilimine eşit denilebilir. Malzemeler ve tarif, kendi orjinal kitabından Sinbonun , aynen aktarıyorum. Bardak ve kaşık ölçüleri makinanın içinden çıkıyor.

Malzemeler: (700 gr ekmek için)

1+1/8 bardak ılık su
1 büyük kaşık zeytinyağı
1 bardak tam buğday unu
2 bardak un
1 büyük kaşık tozşeker
1 küçük kaşık tuz
1 küçük kaşık toz maya

Orjinal malzeme listesi bu, ben keten tohumu, haşhaş ve yulaf ilave ederek de farklı çeşitleri yaptım.





  1. Ekmek yapma makinalarında en iyi sonucu almak için sıvı malzemeye mayayı bulaştırmamak gerekiyor. Su ve zeytinyağını kalıba aldıktan sonra, üzerine unları sonra şeker, tuz ve en son mayayı katın.

  2. Fransız Ekmeği programını , somon boyutu ve kabuk rengini seçin , başlatın, yaklaşık 4 saat sonra ekmeğiniz hazır.

  3. Ek malzemeleri , mayalanma süresi sonunda çalan bip sesini duyunca ekleyebilirsiniz.

  4. Dilim oldukça büyük olunca ben de bir tanesine Kazdağlarının dağ çileği reçelini, diğerine krem peynir üzerine pul biber ve nane, sonuncuya da zeytin ezmezi sürdüm.

Afiyet olsun .

6 yorum:

sarımutfak-hande dedi ki...

offffff ekmeğe bak ye beni ye beni diyor ellerine sağlık cnm

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmmm nefis görünüyor, ne güzel de kabarmış puf puf, ellerine sağlık...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ev yapımı ekmeğin tadı bir başka oluyor...

Sıcak sıcak boş bile yiyebilirim...

Ellerine sağlık sevgiyle...

Bizim Evin Mutfağı-Aysel dedi ki...

Ev yapımı ekmeğin tadı bir başka oluyor...

Sıcak sıcak boş bile yiyebilirim...

Ellerine sağlık sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor, ellerinize saglik. Sevgiler.

elma şekeri dedi ki...

Ellerine sağlık harika görünüyor..
Sevgilerimle...