Mayıs 09, 2008

Domatesli Dilimler


Hem domatesli, hem sağlıklı hem de diet için uygun, yani mükemmel üçlü diyebilirim. Domates benim için vazgeçilmez, özellikle yazın Altınoluk' ta pişirerek hazırladığım konserve şeklinde cam kavonozlarda sakladığım domatesleri, kış boyunca gönül rahatlığıyla kullanıyorum. Yemeklerime ve hamur işlerime bolca katıyorum, hem domatezsiz kalmamış hem de yaz tadında yemiş oluyorum ,bu da en sık yaptığım iki çeşitten biri. Aslında İtalyanların da Bruschetta dedikleri türe benziyor ama onlar mozzeralla, fesleğen ve sarmısak ile hazırlıyorlar. Bu da benim tarzım



Malzemeler:
Dilediğiniz türde dilimlenmiş ekmek( ben hafta içi sandviç ekmeği yapmıştım, onu kullandım)
Domates
Dil peyniri
Zeytinyağı
Nane

Yapılışı:

  1. Benim gibi hazır domatesleriniz yoksa, kabuklarını soyduktan sonra küçük küçük doğrayığ, teflonda yağ koymadan 3-4 dakika kadar pişirin.
  2. Ekmekleri dilimleyin, üzerine zeytinyağı sürüp, domatesleri yerleştirin.
  3. Dil peynirini koyup, üzerine nane serpin.
  4. 180 derece fırında ızgara konumunda peynir eriyinceye kadar yaklaşık 10 dakika pişirin.

Afiyet olsun

5 yorum:

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Mmmm, süper görünüyor, hiç denemediğim bir lezzet ve sanırım çok şey kaçırıyorum :) Anneler gününü de kutlarım.. Sevgiler..

sevgi dedi ki...

Harika bir şey.Daha önce hiç yemediğim ve yemediğime göre yapmadığım birşey.Paylaşım için çok teşekkürederim.Fırsat bulduğumda deneyeceğim.Ben de anneler gününüzü kutluyorum.Sevgilerle

EZGi :)) dedi ki...

harika bir görüntü tam benlik olmuş ellerinize saglık sevgiler

ECE dedi ki...

Sevgili Aslı , Sevgi ve Ezgi deneyin çok beğenirsiniz ve güzel yorumlarınız için teşekkürler

Adsız dedi ki...

MERHABA
pratik ve çok şık bir tarif.paylaşımınız için teşekkürler
www.anilarvemutfagimblogcu.com