Mayıs 04, 2009

Tuzlu Pastane Kurabiyeleri



Misafirleriniz yada beş çayları için atıştırmalık , uzun süre dayanan gevrek kurabiyeler.

Malzemeler

200 gr yumuşak margarin
1/2 çay bardağı zaytinyağı
1/2 çay bardağı sirke
3 tatlı kaşığı toz şeker
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı mahlep
1 paket kabartma tozu
alırı kadar un
üzeri için yumurta sarısı
süsiemek içim haşhaş, çöre otu ,susam

Yoğurma kabına margarini alın, zeytinyağı üzerine ekleyerek ikisini birbirine yedirin. Sirkeyi ekleyip bir karıştırın.
Başka bir kapta 2 bardak una toz şeker, mahlep,tuz ve kabartma tozunu ekleyin, iyice harmanlayın.
Unlu karışımı azar azar yağlı karışıma ekleyin, kulak memesi kıvamında bir hamur elde edene kadar un eklemeye devam edin. Pürüzsüz br hamur elde edin, hamuru buzdolabına kaldırın, 15 dakika kadar bekletin.
Hafif unlanmış zeminde hamuru ister kalıplarla, isterseniz elinizle şekillendirin.Ben bir kısmına kalıplarla kelebek şekli verdim, bir kısmını yuvarlayarak top şekli verdim, kalanını da küçük parçaları koparıp uçlarından birleştirdim.Üzerlerine yumurta sarısı sürüp herbirini ayrı ayrı süsledim. Böylece aynı hamurdan farklı şekillerde pastane kurabiyeleri elde ettim.
Yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizin, 170 derece üzeri kızarana kadar yaklaşık yarım saat pişirin.
Hepinize afiyet olsun.

Hiç yorum yok: