Aralık 17, 2008

Ayva Tatlısı

Çok severim, meyvesini , reçelini ve tatlısını. Meyveli tatlılar içinde kışın sıkça yapıyorum. Meyve içermesi hafifledici sebep nede olsa.

Malzemeler:

  • 4 orta boy ayva
  • 8 yemek kaşığı tozşeker( tepeleme)
  • su
  • limon suyu
  • loğusa şekeri ( az miktarda)

  1. Ayvaları ortadan bölün, dilerseniz kabuklarını soyun. ( Genel olarak kabukları soyularak pişiriliyor, ama ben meyveleri kabularını ile tükettiğim için ayvayı da kabuklu pişiriyorum, tercihe kalmış). Çukur kısımlarını kesip, çekirdeklerini çıkarın.
  2. Ayvaları yarım limon sıkılmış suda iyice yıkayın. Çekirdeklerin çevresini iyice çukurlaştırın.
  3. Yayvan bir tenceye ayvaları yerleştirin, her ayvanın içine iki çorba kaşığı tozşekeri katın.
  4. Tencerinin ortasına kadar su koyun, loğusa şekerini kırıp suya katın. Kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya kadar pişirin.
  5. Ayvalar pişince tencerenin ağzını açın , harlı ateşte bir iki dakika kadar tüm suyunu çektirin. Böylece ağdalanarak çok güzel bir görüntü alıyor.
  6. Kaymak, dondurma , şanfıstık , şanti gibi arzunuza göre süsleyip, afiyetle yiyin.


5 yorum:

Adsız dedi ki...

Cok güzel olmus tatlin, ellerine saglik.

Adsız dedi ki...

selam.bu akşam için bende ayva tatlısı yaptım:))nefis görünüyor.elinize saglık.sevgiler.

Mutfak Havlusu dedi ki...

üfff nefis görüntü
aa kızamık şekeride kullanmış bizde kullanıyoruz nefis oluyor ve güzle renk veriyor,ellerine sağlık.

ab-ı hayat dedi ki...

Bu akşam için ben de ayva tatlısı pişiriyorum:)))Ellerine sağlık nefis görünüyor....

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Ece'cigim,
En sevdigim tatli desem...

Sevgiler ve guzel bir hafta dilegimle...