Kasım 18, 2008

Mürdüm Erikli Esmer Kek

Malzemeler:

  • 2 iri yumurta
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • 3/4 su bardağı esmer şeker
  • 2 çay kaşığı kabartma tozu
  • 1.5 su bardağı un
  • bir paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 8 tane nürdüm eriği
  • üzeri için: pudra şekeri

Hazırlanışı:

  1. Yağı kaba alın, üzerine esmer şekeri ekleyin, bir iki dakika mikserle çırpın.
  2. Yumurtaları teker teker ekleyin her seferinde yeniden çırpın. Limon kabuğu rendesi ve vanilyayı ekleyin.
  3. Unu kabartma tozu ile ekleyin, mikserin hızını düşürün, düzgün bir hamur elde edene kadar çırpın.
  4. Dikdörtgen fırın kabına margarin sürün, kek hamurunu üzerine boşaltın.
  5. Mürdüm erikleri yıkayıp, kurulayın , ortasından ikiye bölün. Hamurun üzerine eriklerini aralıklarla yerleştirin.
  6. 170 derece önceden ısıtılmış fırında 30-35 dakika pişirin. Fırından çıkınca ılınmasını bekleyin, pudra şekeri ile süsleyin.


Afiyet olsun..

3 yorum:

zarpandit dedi ki...

harika enfes gozkuyor tarifi not ettim denemek isterim :)
ellerine sağlık :)

Mutfak Havlusu dedi ki...

çok güzel yaa gene nefis sade ve zarif bir tat+sunum..
bu sayfaya girmeyi seviyorum harika bir sadeliği dinginliği var,herşey için ellerine sağlık..

ECE dedi ki...

Ben de seni seviyorum, Zeynepciğim, beni en çok sen anladın