Kasım 12, 2007

Yoğurtlu Fıstık Kebabı


Cumartesi yağan yağmur ve fırtınadan yapacak bir şey bulamayınca kendimi herzaman olduğu gibi mutfağa attım , canım ne çektiyse pişirdim. Bütün yemeklerimi mutfakta televizyonun karşısında yaparım. Bu tarifi bir kanalda yöresel yemeklerin tanıtıldığı bir programda izledim, ama programın ortasından izlemeye başladığım için programın adını bilmiyorum. İzlerken kolay bir tarif geldi ve hemen denemeye karar verdim, iyiki de denemişim , gerçekten değişik bir lezzet oldu. Adı fıstıklı olmasına rağmen içinde fıstık yok, sadece şekli fıstığa benzediği için bu ad veriliyormuş.
Malzemeler :
  • 1 su bardağı ince bulgur
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 1 adet yumurta
  • alırı kadar un
Üzeri için:
  • Yoğurt ve sarmısak
  • nane ve pulbiber
Yapılışı:
  1. 1 su bardağı ince bulguru derince bir kaba alalım, sıcak suyu üzerine ilave edin, bulgur yumuşayıncaya kadar bekleyelim. Yumuşamış bulgura tuzunu koyun , bir tane yumurtayı kırın , bulgurun yumurtayla iyice karışmasını sağlayın.
  2. Bunun üzerine unu yavaş yavaş ekleyerek , orta sertlikte bir hamur elde edin. Hamurdan küçük parçalar alalım, fıstık şekli verelim. Bu şekilde hazırlanan hamurları bir süre bekletin.
  3. Diğer yanda suyu kaynatın, malzemeleri içine atıp 15 dakika kadar pirinin. Pişen hamuru delikli süzgeç yardımıyla sudan alıp, suyunun tamamen akmasını sağlayın.
  4. Derince bir kabın içine yoğurdu alın sarmısakla iyice karıştırın, pişen malzemeyi bu kabın içine alın , karıştırın.
  5. Nane ve pulbiberi yağda yakın, yoğurdun üzerine döküp servis yapın.
  6. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: