Ekim 08, 2007

Muzlu ve Çikolatalı Kek

Aslında bu keke neye niyet neye kısmet keki demek daha doğru olacaktı , havuçlu bir kek yapmak için işe başladım, yumurtaları, şekeri kırdım tarçını ilave ettim, sıra cevizlere geldi ama bir gördüm ki hiç ceviz kalmamış. Mecburen keki değiştirdim ama tarçını da malzemeye katmış oldum, bu sefer tarçına ne yakışır olsa olsa muz ( neyseki o varmış)dedim, böylece havuçlu kek muzlu bir keke dönüşmüş oldu. Mecburen !

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1 bardak toz şeker
  • 1 tane muz
  • 40 gr bitter çikolata
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • yarım su bardağı sıvıyağ
  • yarım su bardağı süt
  • 3 bardak un
  • 1 paket karbonat





Yapılışı:

  1. Yumurtalar ve şeker mikser yardımıyla çırpılır, sıvıyağ , süt ve tarçın eklenerek çırpmaya devam edilir. Bir tane muz çatal yardımıyla ezilir, karışıma ilave edilir.
  2. Çırpma teli kullanılarak muzun malzemeye iyice karışması sağlanır. Un ve karbonat da eklenir, bitter çikolata küçük parçalar halinde dahil edilir.
  3. Kek hamuru yağlanmış ve unlanmış kalıba dökülür, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yarım saat, daha sonra ısısı 200 dereceye yükseltilip yarım saate yakın daha pişirilir.
  4. Soğuyunca kalıptan çıkarılıp, servis yapılır.
  5. Afiyet olsun.

Hiç yorum yok: