Mart 25, 2009

Kuru Meyveli Kek



Kuru meyveleri çok severim ve tatlılarda bolca kullanırım. Bu etkinliği okuyunca tam bana göre dedim. Bu sefer de sıkça yaptığım çok pratik bir kek yaptım.

Kek için malzemeler:

3 yumurta
1.5 su bardağı toz şeker
1 çay bardağı sıvıyağ
1 paket vanilya
1 paket kabartma tozu
yarım çay bardağı süt
3 su bardağı un

içine kuru meyve karışımı
üstüne file badem ve 1 portakal suyu

Hazırlanışı:

Yumurtaları kırıp, toz şeker ile iyice çırpın. Sıvıyağı ve sütü ekleyip çırpmaya devam edin.
Undan bir kaşık kadar ayırın, kalan unun içine vanilya ve tozşekeri ekleyip, sıvı malzenenin üzerine azar azar ekleyin.
Kuru meyveleri küçük küçük doğrayın, bir kaşık un ile karıştırın. Daha sonra bunu kek hamurunun içine dökün, bir kaşık yardımıyla fazla karıştırmadan malzemeyi hamura paylaştırın.
Yuvarlak kek kalıbını yağlayın, malzemeyi boşaltın, önceden ısıtılmış 170 derece fırında 35- 40 dakika kadar kekinizi pişirin.
Kekin ılınmasını bekleyin, çatalla bir kaç yerinden delin, portakal suyunu üzerine dökün, file bademle süsleyip servis yapın.




Kekin içine alışılagelmiş kuru meyvelerin yanında ( kuru kayısı, ceviz, üzüm gibi) benim memleketim Eğin'de yazın yetişen elmalardan yaptığımız ve gah adını verdiğimiz elma kurularını da ilave ettim. Genelde komposto yapmak için kullandığımız bu ürün keke de çok yakıştı. Hepinze afiyet olsun.

1 yorum:

dilek dedi ki...

eline sağlık ,çok lezzetli görünüyor,ben de kuru meyveleri çok severim, o elma kurusunu da gün içinde öyle sade yerim ,çok severim,keke de yakıştığına eminim,sevgiler