Mayıs 28, 2007

Pilav , Tavuk Şiş


Karışık Pilav,



  • 1 su bardağı pirinç (1 saat kadar sıcak suda dinlendirilmiş)
  • yarım bardak haşlanmış nohut
  • dolmalık fıstık
  • kuşüzümü
  • zeytinyağı
  • tuz

Zeytinyağı tencereye alınır, fıstıklar kızarıncaya kadar kavrulur, sıcak suda bekletilmiş kuş üzümleri suyu süzülüp ilave edilir, pirinçler eklenir , karıştırılır. İki su bardağı kaynar su pirinçlerin üzerine dökülür, nohutlarda ilave edilir , kısık ateşte pişirilir.


Pilavın yanına genellikle tavuk yapıyorum, ama yarım gün sosa yatırıyorum.

tavuk etleri için sos,

  • iki kaşık zeytinyağı
  • salça
  • yoğurt
  • kekik


Tüm malzemeyi karıştırıp kuşbaşı doğranmış tavuk etlerini içine yatırıyorum. Pişirmeye yakın kırmızı biber, yeşil biber ve domatesleri sırayla tavukla buluşturup, teflon tavada orta ateşte sürekli çevirerek pişirin, hem pratik, hem lezzetli.


Tavuk ve pilav cacıksız olmaz tabiki, cacığa rendelenmiş salatalığın yayına yarım demet semiz otu ilave ediyorum, tam cacıkda sayılmaz aslında , su ilave etmeden, yoğurdun kendi suyuyla hazırlıyorum.Afiyet olsun.



Hiç yorum yok: